"Szacunku dla bieżącej godziny, dla dnia dzisiejszego. Jak będzie umiało jutro, gdy nie dajemy żyć dziś świadomym, odpowiedzialnym życiem? Nie deptać, nie poniewierać, nie oddawać w niewolę jutra, nie gasić, nie śpieszyć, nie pędzić."
Janusz Korczak
O szkole
Szkoła rozpoczęła swą edukacyjną działalność 3.09.1945. Od tamtego czasu upłynęło wiele lat starań naszych poprzedników, aby szkołę czynić bezpieczniejszą, bardziej komfortową i przyjazną dla naszych uczniów.
Dziś z dumą czerpiemy z tego wieloletniego dorobku, a
wykwalifikowana kadra dba o jak najlepsze warunki rozwoju dzieci oraz wysoką jakość zajęć dydaktycznych.
W naszej szkole sukcesywnie przeprowadza się remonty i modernizacje, czego efekty są widoczne, jest czysto, kolorowo i co najistotniejsze bezpiecznie. Od 15 marca 1999 Publiczne Przedszkole w Stanowicach oraz Publiczna Szkoła Podstawowa w Stanowicach stały się na mocy Aktu założycielskiego Zespołem Szkolno- Przedszkolnym w Stanowicach.
Działalność szkoły
W naszej szkole pragniemy sprostać potrzebom i oczekiwaniom dzieci, dlatego
oferujemy:
- pełne poczucie bezpieczeństwa
- rozwijanie zdolności i umiejętności
- wysoki poziom zajęć dydaktycznych
- różnorodne formy pracy z dziećmi
- szeroki zakres działań pozalekcyjnych
- pomoc pedagoga szkolnego
- bezpieczeństwo uczniów
- dobrą bazę dydaktyczną (m.in. siłownia, sala gimnastyczna, pracownia komputerowa)
Aktywności dodatkowe
Nasza szkoła angażuje się w realizację różnego rodzaju
programów i projektów. Przykładem jest projekt edukacyjny „Indywidualizacja procesu nauczania i wychowania uczniów klas I-III szkół podstawowych, dla których organem prowadzącym jest Gmina Strzegom". Celem projektu jest wyrównywanie szans edukacyjnych poprzez indywidualizację procesu kształcenia dzieci z klas I-III.
W ramach projektu zrealizowane zostaną następujące rodzaje zajęć:
- zajęcia dla dzieci ze specyficznymi trudnościami w czytaniu i pisaniu
w tym także zagrożonych ryzykiem dysleksji
- zajęcia dla dzieci z trudnościami w zdobywaniu umiejętności matematycznych
- zajęcia logopedyczne dla dzieci z zaburzeniami rozwoju mowy
- zajęcia socjoterapeutyczne i psychoedukacyjne dla dzieci z zaburzeniami komunikacji społecznej
- gimnastyka korekcyjna dla dzieci z wadami postawy
- specjalistyczne zajęcia terapeutyczne (np. artoterapia) dla dzieci niepełnosprawnych
- zajęcia rozwijające zainteresowania uczniów szczególnie uzdolnionych ze szczególnym uwzględnieniem nauk matematycznych
- zajęcia rozwijające zainteresowania uczniów szczególnie uzdolnionych ze szczególnym uwzględnieniem nauk przyrodniczych